Direct naar content

FAQs

Abonnementen

Op dit moment sturen wij maandelijks een e-mail met een link naar de laatste digitale editie op Issuu. Dit doen we naar alle abonnees waarvan bij ons het e-mailadres bekend is. Mocht u deze e-mail niet ontvangen, log dan in op uw account en voeg uw e-mailadres toe aan uw gegevens. Wij zijn momenteel op zoek naar een alternatief en we houden u op de hoogte.
U kunt de verschijningsdata van New Scientist hier vinden. Als u een nummer van uw lidmaatschap een week ná de verschijningsdatum nog niet heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met de klantenservice.
We hebben geregeld een aantrekkelijk aanbod. Ga direct naar de actuele aanbieding.
De informatie die Veen Media over u verwerkt wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Veen Media houdt zich daarbij aan alle toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Ga naar ons uitgebreide privacybeleid
Wij verzenden wereldwijd.

Voor productbestellingen via de website betaalt u de volgende verzendkosten:

• Nederland; België: €2,95 (tijdschriften en specials €1,95), voor bestellingen tot €19,95 (daarboven gratis verzending)
• Europa: € 12,50 per bestelling
• Buiten Europa: € 17,50 per bestelling

Voor abonnementen betaalt u een toeslag afhankelijk van het land. De portokosten worden apart gespecificeerd op de factuur.

Let op: bestellingen met een bezorgadres in België hebben een langere levertijd. We verwachten uw bestelling binnen 5 werkdagen te kunnen bezorgen. Voor overige landen kan de levertijd langer zijn.
Wij vinden het jammer dat u overweegt om uw lidmaatschap op te zeggen. U kunt uw opzegging het beste telefonisch doorgeven via nummer 085 620 26 06  of vanuit België +31 85 620 26 06. U ontvangt een schriftelijke bevestiging van de opzegging. New Scientist kent twee soorten lidmaatschappen:

  • Aflopende lidmaatschappen: deze stoppen automatisch na de overeengekomen periode.

  • Lidmaatschappen die automatisch worden verlengd: hierbij meldt u zich aan voor het aantal aangegeven nummers en tot wederopzegging.


Wilt u niet dat uw lidmaatschap verlengd wordt, dan kunt u tot een maand voordat het eerste nummer van de nieuwe lidmaatschapsperiode verschijnt, uw lidmaatschap opzeggen. Na de eerste termijn kunt u elke drie maanden opzeggen. Meer informatie over uw abonnement vindt op uw persoonlijke pagina.

 
Nee, de prijzen die gelden voor Nederland, gelden ook voor België. Dit geldt voor abonnementen, tickets, boeken en overige producten. De verzendkosten zijn gelijk (€2,95 verzendkosten voor bestellingen tot €19,95, specials en edities €1,95).
Heeft u een klacht over één van onze producten of services? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via 085 620 2606. Vanuit het buitenland belt u hetzelfde nummer.

Wilt u uw klacht schriftelijk indienen? Vul dan dit formulier in.

Zodra uw klacht is ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. U ontvangt binnen 14 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of per e-mail een inhoudelijke reactie.

Indien u niet tevreden bent met de uitkomst van het geschil kunt u een geschil indienen bij de geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie vindt u op www.sgc.nl
Het is ook mogelijk om uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Mocht u hier niet het antwoord hebben gevonden op uw vraag, Neem dan contact op met onze klantenservice.

Betalen

Wanneer wij uw betaling van een factuur na het verzenden van onze betalingsherinneringen nog steeds niet hebben ontvangen, dragen wij de invordering over aan Plaggemars Incasso te Baarn.

Vanaf dat moment hebben wij geen zicht meer op het invorderingsproces en kunnen wij uw vragen hierover niet meer rechtstreeks beantwoorden.

Wilt u derhalve reageren n.a.v. een door ons incassobureau gezonden aanmaning, ga dan naar Plaggemars Incasso en u kunt direct uw vraag stellen of opmerking plaatsen, waarna één van de medewerkers u z.s.m. van een inhoudelijke reactie voorziet.

Let op! Vermeld bij uw reactie of betaling altijd het dossiernummer van Plaggemars Incasso of het relatienummer van New Scientist.

Plaggemars Incasso
Postbus 201
3740 AE Baarn
U kunt uw facturen bekijken en downloaden op uw persoonlijke pagina. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met de klantenservice.
Hoe krijgt u toegang?

1. Vul uw emailadres in via deze link. U kunt dan een nieuw wachtwoord aanvragen.
2. Gebruik het wachtwoord dat u per mail toegezonden krijgt om in te loggen op uw persoonlijke pagina en uw gegevens te bekijken en desgewenst aan te passen.

Heeft u nog vragen?
De klantenservice helpt u graag en is te bereiken via klantenservice@newscientist.nl of via 085-620 26 06.
Bij Veen Media vinden wij het belangrijk dat u veilig en vertrouwd kunt afrekenen. Vanzelfsprekend worden deze betalingen afgehandeld via een beveiligde verbinding. Alle prijzen zijn inclusief BTW. U kunt op de volgende manieren betalen:

iDeal, PayPal, Visa en MastercardPaypal
PayPal is de online-betaalservice, waarmee u veilig, gemakkelijk en gratis kunt afrekenen.
Veilig: de gegevens van uw bankrekening of creditcard zijn alleen bij PayPal opgeslagen. Daarom worden zij niet bij elke online-aankoop opnieuw via het internet verstuurd.
Gemakkelijk: u betaalt met twee clicks, want u maakt gebruik van de bij PayPal opgeslagen gegevens van uw bankrekening of creditcard, in plaats van dat u deze bij elke aankoop opnieuw moet intoetsen.
Snel: PayPal-betalingen komen snel bij ons binnen. De verkoper kan de goederen meteen versturen en zij komen daardoor ook sneller bij u aan.

Creditcard (Visa en MasterCard)
U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Uw creditcard wordt pas belast op het moment dat u het artikel in huis heeft (een uitgestelde capture van 3 dagen).

iDEAL
Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
Wanneer u niet binnen de op de factuur gestelde termijn voor betaling van (een deel van) uw bestelling of abonnement hebt zorg gedragen, komt u automatisch terecht in ons herinneringsproces. Als u naar aanleiding daarvan vragen heeft kunt u via dit formulier contact opnemen met onze klantenservice. 

Persoonlijke pagina

We vinden het jammer dat u overweegt om uw lidmaatschap op te zeggen. U kunt uw opzegging het beste telefonisch doorgeven via nummer 085 620 26 06  of vanuit België +31 85 620 26 06. U ontvangt een schriftelijke bevestiging van de opzegging. New Scientist kent twee soorten lidmaatschappen:

1. Aflopende lidmaatschappen: deze stoppen automatisch na de overeengekomen periode.
2. Lidmaatschappen die automatisch worden verlengd: hierbij meldt u zich aan voor het aantal aangegeven nummers en tot wederopzegging.

Wilt u niet dat uw lidmaatschap verlengd wordt, dan kunt u tot een maand voordat het eerste nummer van de nieuwe lidmaatschapsperiode verschijnt, uw lidmaatschap opzeggen. Na de eerste termijn kunt u elke drie maanden opzeggen. Meer informatie over uw abonnement vindt op uw persoonlijke pagina.
Als u onder het kopje ‘Mijn gegevens’ uw relatienummer invoert worden de lidmaatschappen voor u zichtbaar.

Let op: u dient dezelfde gegevens in te vullen als waaronder uw lidmaatschap bij ons bekend is.

Mocht u hierna nog niet uw lidmaatschappen zien dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via klantenservice@newscientist.nl of per telefoon 085 620 26 06. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag 9.00 tot 17.00 uur
Heeft u hulp nodig bij het wijzigen van uw (persoonlijke) gegevens? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice of telefonisch: 085 620 2606. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Op uw persoonlijke pagina kunt u onder het kopje ‘Mijn gegevens’ uw gegevens wijzigen.
Op uw persoonlijke kunt u onder andere:

• Uw laatste facturen inzien
• Uw e-tickets voor evenementen downloaden
• Uw e-book(s) downloade
• Uw persoonlijke gegevens inzien en aanpassen
• De looptijd van uw abonnement inzien
Uw relatienummer vindt u op uw factuur of op de adresdrager wanneer uw een nieuw nummer ontvangt. Het is het meest linkse nummer boven uw naam. Mocht u uw relatienummer niet kunnen vinden dan kunt u contact opnemen met de klantenservice of via 085 620 26 06. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Als u klikt op ‘wachtwoord vergeten’ ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail waarna u opnieuw een wachtwoord kunt instellen. Mocht u deze e-mail niet ontvangen dan kunt u contact opnemen met de klantenservice of per telefoon 085 620 26 06, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Neem contact op met de klantenservice of per telefoon 085 620 26 06. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Hoe krijgt u toegang?

1. Vul uw emailadres in via deze link. U kunt dan een nieuw wachtwoord aanvragen.
2. Gebruik het wachtwoord dat u per mail toegezonden krijgt om in te loggen op uw persoonlijke pagina en uw gegevens te bekijken en desgewenst aan te passen.

Heeft u nog vragen?
De klantenservice helpt u graag en is te bereiken via klantenservice@newscientist.nl of via 085-620 26 06.
Via deze link kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief van New Scientist. U ontvangt dan wekelijks het laatste wetenschapsnieuws. Als u zich wilt afmelden
vindt u rechtsonder in uw nieuwsbrief een 'afmelden'-knop.
Waar vind ik mijn bestellingen?
U vindt al uw bestellingen op uw persoonlijke pagina.
Let op: bestellingen die u telefonisch plaatst of doormiddel van een acceptgiro verschijnen later op uw persoonlijke pagina.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Op uw persoonlijke pagina kunt u onder het kopje status uw Track en Trace gegevens vinden. Let op: orders worden pas zichtbaar in Track en Trace na 1-2 werkdagen. Track & Trace is niet zichtbaar als uw bestelling door de brievenbus past.

Ik heb een klacht over de bezorging, waar kan ik deze melden?
U kunt uw bezorgklacht melden via het klachtenformulier. Deze kunt u vinden op uw persoonlijke pagina onder ‘Bestellingen’>'Contact'.

Producten en bestellingen

Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.
Voor bestellingen geldt alleen de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene moet doen of is wat in alle redelijkheid verwacht mag worden.

Een product moet die eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn. Dat betekent dat een product bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Blijkt een product niet aan deze verwachtingen te voldoen dan zullen wij dit in beginsel kosteloos herstellen, of als dat niet mogelijk is, een vervangend, vergelijkbaar product leveren. Of als dat niet mogelijk is: de overeenkomst ontbinden.

Als het product al langere tijd zonder problemen is gebruikt, vergoeden wij het product niet. Bij reparatie geldt dat wij kosten mogen berekenen als na langere tijd gebruik de levensduur van het product door de reparatie verlengd wordt. Deze wettelijke regels gelden altijd en staan los van een andere gegeven garantie, zoals fabrieksgarantie.

Als het product niet normaal gebruikt is of als er sprake is van normale slijtage dan geldt bovenstaande niet.
Waar vind ik mijn bestellingen?
U vindt al uw bestellingen op uw persoonlijke pagina.
Let op: bestellingen die u telefonisch plaatst of doormiddel van een acceptgiro verschijnen later op uw persoonlijke pagina.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Op uw persoonlijke pagina kunt u onder het kopje status uw Track en Trace gegevens vinden. Let op: orders worden pas zichtbaar in Track en Trace na 1-2 werkdagen. Track & Trace is niet zichtbaar als uw bestelling door de brievenbus past.

Ik heb een klacht over de bezorging, waar kan ik deze melden?
U kunt uw bezorgklacht melden via het klachtenformulier. Deze kunt u vinden op uw persoonlijke pagina onder ‘Bestellingen’>'Contact'.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons, Veen Media B.V. p/a Jan van Galenstraat 63, 3115 JG Schiedam, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Modelformulier_voor_herroeping New Scientist. U kunt het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring ook invullen en met e-mail opsturen via klantenservice@newscientist.nl. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Wij betalen alle betalingen inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping, terug. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen, of totdat u heeft aangetoond de producten te hebben geretourneerd

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Bestellingen
Als u een product bestelt via onze website krijgt u dit doorgaans binnen vijf werkdagen thuis. Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten: Nederland/België € 2,95 (voor tijdschriften en specials €1,95); Europa € 12,50; Buiten Europa € 17,50. Prijswijzigingen voorbehouden.

Leveringsvoorwaarden
Betaling geschiedt direct bij bestelling op de door u gewenste wijze (creditcard, iDeal, PayPal). Levering geschiedt volgens de wet ‘Bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten’, welke onder andere een herroepings- cq verzakingsrecht gedurende 14 dagen bevat. Indien u uw bestelling retour zendt, raden wij u sterk aan om bij uw postkantoor te vragen om een bewijs van afgifte. Vergeet u niet om een (kopie) pakbon of factuur bij te sluiten. Ook verzoeken wij u om de reden van retournering te vermelden. U ontvangt uw aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten voor de heenzending, retour binnen uiterlijk 30 dagen. Die termijn gaat in op het moment van verzending of het moment dat u bij ons aangeeft dat u het product retour wilt zenden. Voor het melden van een retourzending kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Persoonsgegevens
Voor het kunnen afhandelen van uw bestelling vraagt Veen Media uw persoonsgegevens. Daarnaast kunnen deze gegevens gebruikt worden om u te informeren over relevante diensten en producten. Stelt u daar geen prijs op, dan kunt u ons verzoeken uw gegevens hiervoor te blokkeren via onze klantenservice. Meer informatie over ons privacybeleid.

Klachten
Mocht u ontevreden zijn over de levering of is uw bestelling beschadigd bezorgd, dan dient u dit binnen 7 dagen te melden bij onze klantenservice.
Veen Media acht het respecteren van de persoonlijke levenssfeer van haar klanten en de bezoekers van haar websites van groot belang. De informatie die Veen Media over u verwerkt, wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Veen Media houdt zich daarbij aan alle toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Veen Media, uitgever van New Scientist, heeft het verwerken van persoonsgegevens aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP), onder nummer 1097012. Meer informatie over het College Bescherming Persoonsgegevens en over privacy kun u vinden op cbpweb.nl.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar ons privacy-statement.
Als een product via onze webshop niet wordt aangeboden, dan is het uitverkocht en niet meer leverbaar.

Gaat het om een product dat nog moet verschijnen. Neem dan contact op met de klantenservice@newscientist.nl.
Via het 'winkelwagentje' kunt u meerdere producten tegelijk bestellen.
Ja, onze klantenservice helpt u graag verder: 088 620 60 06. De klantenservice is bereikbaar van maandag 9:00 uur tot vrijdag 17:00 uur.
U kunt uw bestelling binnen 5 werkdagen verwachten als het afleveradres in Nederland is. Voor leveringen buiten Nederland verzoeken wij u met extra verzenddagen rekening te houden, dat verschilt per land.
U kunt via de webshop direct onze producten bestellen. U kunt op diverse manieren een specifieke titel of onderwerp zoeken. Bladeren door het complete assortiment kan ook. Bij ieder product vindt u uitgebreide informatie en een bestelmogelijkheid.
Regelmatig sturen wij met de nummers van New Scientist een brief met een acceptgiro/overschrijving mee met daarin speciale aanbiedingen voor producten die in het interesseveld van het magazine liggen. Deze aanbiedingen gelden alléén voor abonnees van New Scientist. Met de acceptgiro/overschrijving maken wij het bestellen nog makkelijker voor u en vaak profiteert u op deze manier van een speciale korting.

Let op: deze acceptgiro/overschrijving is niet bedoeld voor betaling van uw abonnement. Daarvoor krijgt u een factuur toegestuurd of heeft u een automatische incassomachtiging afgegeven.
Wij verzenden wereldwijd.

Voor productbestellingen via de website betaalt u de volgende verzendkosten:

• Nederland; België: €2,95 (tijdschriften en specials €1,95), voor bestellingen tot €19,95 (daarboven gratis verzending)
• Europa: € 12,50 per bestelling
• Buiten Europa: € 17,50 per bestelling

Voor abonnementen betaalt u een toeslag afhankelijk van het land. De portokosten worden apart gespecificeerd op de factuur.

Let op: bestellingen met een bezorgadres in België hebben een langere levertijd. We verwachten uw bestelling binnen 5 werkdagen te kunnen bezorgen. Voor overige landen kan de levertijd langer zijn.
Heeft u een klacht over één van onze producten of services? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via 085 620 2606. Vanuit het buitenland belt u hetzelfde nummer.

Wilt u uw klacht schriftelijk indienen? Vul dan dit formulier in.

Zodra uw klacht is ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. U ontvangt binnen 14 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of per e-mail een inhoudelijke reactie.

Indien u niet tevreden bent met de uitkomst van het geschil kunt u een geschil indienen bij de geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie vindt u op www.sgc.nl
Het is ook mogelijk om uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Mocht u hier niet het antwoord hebben gevonden op uw vraag, Neem dan contact op met onze klantenservice.

Website

We waarderen uw reacties op onze online artikelen. Aanvullingen, correcties, inhoudelijke discussies en meningen zijn van harte welkom op onze site.

Voor reacties op de website gelden wel een aantal huisregels. Zo mag de reactie niet off-topic zijn of beledigend zijn voor andere websitebezoekers. Ook weren wij reacties die pseudowetenschap promoten. Daaronder valt onder meer het ontkennen van klimaatverandering of het beweren dat de aarde plat is. New Scientist stelt zich als doel om wetenschappelijke informatie te verspreiden. Het bieden van een podium aan feitelijke onwaarheden is in strijd met dat doel.

Als uw reactie is verdwenen, was deze naar onze mening in strijd met de huisregels. Daarover valt niet met de redactie te corresponderen. We zullen berichten die de discussie aangaan over het verwijderen van reacties eveneens verwijderen. Veelplegers zullen wij helaas een ip-ban moeten opleggen.

Het kan dat een ongepast bericht aan de aandacht van de redactie ontsnapt. U kunt hiervan een melding maken via redactie@newscientist.nl.