Direct naar content

Kernfusie

Alain Bécoulet
 19,95

In Frankrijk zijn onderzoekers bezig met een futuristisch wetenschappelijk project. Ze proberen de zon na te bouwen op aarde. In de zon botsen atomen op elkaar, die daarbij samensmelten. Hierbij

Het weer

Andrew Revkin en Lisa Mechaley
 19,95

Slecht weer is geen straf van de goden, weten we dankzij de wetenschap. Maar hoe hebben we alle kennis over het weer verzameld? Dit boek neemt ons mee op een

Atomen

19,95

Atomen beschrijft de speurtocht naar de kleinste, fundamenteelste bouwstenen van materie. Het boek behandelt de ontwikkeling van wetenschappelijk inzicht in hun structuur, de interacties die de eigenschappen bepalen van alledaagse

Onzichtbaar licht

Bob Berman
 19,95

Het verhaal van al het licht dat we niet kunnen zien De zon overspoelt je ermee. Het wemelt ervan rondom je elektronische apparaten. Je kunt haar niet zien, horen, ruiken

Mars

Fabio Vittorio De Blasio
 19,95

Waar is het water gebleven dat ooit zo rijkelijk over het Marsoppervlak vloeide? Wat weten we over het klimaat dat de afgelopen paar miljard jaar op de Rode Planeet heerste?

Slinkse cellen

Athena Aktipis
 47,50

Hoe evolutie ons helpt kanker te doorgronden

Aardobservatie

Detlef Angermann
 47,50

Geodynamica en klimaatverandering bezien vanuit de ruimte

Boodschappers in het brein

Ginny Smith
 47,50

Van adrenaline tot dopamine: neurotransmitters beïnvloeden elk aspect van ons leven. Ze bepalen wat we ons herinneren en hoe we beslissingen nemen. Ze beïnvloeden van wie we houden en sturen

Water

47,50

Vrijwel niets is zo alomtegenwoordig in ons leven als water. Bijna elke vloeistof die we tegenkomen bestaat er voor het grootste deel uit. Wolken en ijs – water in andere

Ontdekking van de elementen

Philip Ball
 47,50

Van zuurstof en waterstof tot tennessine en oganesson: achter de ontdekkingen van de elementen in het periodiek systeem gaan bijzondere verhalen schuil. Dit boek beschrijft de meeslepende zoektocht naar datgene

Ruiken

Andreas Keller
 47,50

Mensen hebben een goede neus, maar in de loop van de evolutie zijn we steeds meer vergeten hoe we die moeten gebruiken. Toch speelt ruiken een grote rol in het

Symbolen

Stephen Webb
 47,50

Van de ampersand & het hekje tot smileys en de puntkomma; we gebruiken dagelijks talloze symbolen. Sommige symbolen zijn vooral praktisch, andere tekens hebben een culturele lading of roepen zelfs

Evolutie van de mens

Dierk Suhr
 47,50

Hoe is uit de allereerste levende cel die miljarden jaren geleden ontstond uiteindelijk de mens ontstaan? Dit boek vertelt het hele verhaal van onze evolutie – van eencellige tot mens.

Cellen