Of klik hier.

Over het algemeen houden scheikundigen wel van natuurkunde, en vinden natuurkundigen ook scheikunde behoorlijk interessant. Maar zodra je vraagt welke tak van wetenschap beter is, dan is het lab opeens te klein. Het is een eeuwenoude strijd tussen fysica en chemie, tussen de Einsteins en de Mendeleevs. In bovenstaande podcast van BBC-radioprogramma The Infinite Monkey Cage proberen Britse wetenschappers de strijd voor eens en altijd te beslissen.

Aan de kant van natuurkunde strijdt wetenschapsberoemdheid en deeltjesfysicus Brian Cox samen met komiek Dara O’Briain, die theoretische natuurkunde heeft gestudeerd. Polymeerchemicus Tony Ryan en Andrea Sella, die bekend is van zijn spectaculaire scheikundedemonstraties, vertegenwoordigen chemie. De vier zorgen voor een inzichtvol maar ook vaak hilarisch debat dat elke wetenschapsliefhebber zal waarderen.

'Curaçao is op weg naar een groene economie'