Direct naar content

New Scientist – 122

10,95

Planeten rond andere sterren dan de zon huisvesten waarschijnlijk allerlei exotische manen. Sommige ervan zouden zelfs bewoonbaar kunnen zijn. In dit nummer leest u hoe we dankzij een nieuwe generatie

PRE-ORDER
Aanbieding!

De bouwstenen van de werkelijkheid | Special New Scientist

7,95

Aanbod: met korting en gratis verzending. Verschijningsdatum: 21-05-2024

New Scientist – 121

10,95

Een mediterraan dieet verlaagt het risico op hartaanvallen en andere aandoeningen – dat is al tientallen jaren bekend. Inmiddels beginnen onderzoekers te begrijpen welke componenten van dit dieet daarvoor verantwoordelijk

New Scientist – 120

10,95

In IJsland staan wetenschappers op het punt om twee boorgaten naar een magmakamer te boren. Lukt ze dit, dan zou dat een historische prestatie zijn. In dit nummer leest u

Vrouwen aan de wetenschappelijke top | Special New Scientist

9,95

‘Waarom zijn er zo weinig vrouwen op de bètafaculteit?’ luidt de vraag die in een van de eerste artikelen in de special Vrouwen aan de wetenschappelijke top wordt gesteld? Het antwoord

New Scientist – 119

10,95

Door de snelle ontwikkeling van kunstmatige intelligentie kunnen overledenen langer onder de levenden blijven – althans, virtueel. In dit nummer leest u of deze ‘rouwtechnologie’ een zegen is voor de

New Scientist – 118

10,95

De sleutel tot het oplossen van allerhande cold cases ligt mogelijk besloten in het Y-chromosoom. In dit nummer legt genetica-onderzoeker Sofie Claerhout uit hoe je dit unieke stukje DNA, dat

New Scientist – 117

10,95

Een groep astronomen denkt bewijs te hebben voor het bestaan van bizarre sterren die hun energie halen uit de vernietiging van donkere materie. In dit nummer leest u over de

New Scientist – 116

9,95

Rust en ontspanning zijn belangrijk – dat weet iedereen intuïtief wel. Maar wat doet relaxen precies met lichaam en geest? Daar beginnen onderzoekers steeds meer inzicht in te krijgen. In

Oneindig heelal | Special New Scientist

9,25

Het universum is niet alleen eindeloos in omvang, maar ook eindeloos boeiend. Wat is de snelheid waarmee het universum uitdijt? Bestaat er echt een negende planeet? Hoeveel universa zijn er

Raadsels in de natuurkunde | Special New Scientist

9,25

Waar is de antimaterie gebleven? Waarom blijft de tijd altijd voorwaarts tikken? Kunnen we supergeleiding bereiken bij kamertemperatuur? En hoe kunnen we grip krijgen op tijd en zwaartekracht op het

NIEUW

Toekomst van de aarde | Special New Scientist

9,25

De zeespiegel stijgt, de permafrost smelt, dieren raken in de war door het veranderende klimaat en de biodiversiteit neemt af. Het vooruitzicht van onze planeet is niet al te rooskleurig,

Special: Deeltjes

New Scientist
 8,75

De kleinste bouwstenen van het heelal blijven fascineren. Met steeds grotere deeltjesversnellers proberen wetenschappers allerlei spookdeeltjes op te sporen – terwijl anderen juist kleine versnellers bouwen. Door het allerkleinste te

Toegevoegd!