Partner worden?

New Scientist zet uw universiteit, kennisinstelling of onderzoek rechtstreeks in de spotlight. Of het nu gaat om een (online) evenement, branded content of een speciale uitgave, uw boodschap brengen wij in de juiste vorm bij uw doelgroep. Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Onze aanpak

Bij New Scientist worden we enthousiast van wetenschappers en instellingen die het verschil maken en onze kijk op de wereld veranderen. Die onderwerpen en verhalen geven we graag een podium. Dat kan op verschillende manieren. We kijken altijd eerst naar uw vraag, bedenken in samenspraak de content en context en vervolgens beslissen we waar en hoe we uw verhaal gaan vertellen.

Evenementen

New Scientist heeft jarenlange ervaring in het bedenken en organiseren van populairwetenschappelijke evenementen. In de afgelopen jaren organiseerde New Scientist meerdere grote en kleinere events in opdracht. Benieuwd hoe dat er uit kan zien? Bekijk de aftermovies van het Gala voor de Sterrenkunde (in opdracht en samenwerking met NOVA) of New Scientist Live in opdracht en samenwerking met UMC Utrecht Hersencentrum.

Uiteraard helpen we u ook graag bij afzonderlijke onderdelen van uw evenement. Denk daarbij aan het gezamenlijk vormgeven van een inhoudelijk programma, moderatie en de communicatie naar pers en publiek. Vanaf de allereerste brainstorm tot wanneer de laatste het licht uitdoet, New Scientist biedt u houvast.

Het Gala van de Wetenschap

Het gaat goed met de Nederlandse wetenschap. Robbert Dijkgraaf leidt als eerste Europeaan het IAS in Princeton, scheikundige Ben Feringa won een aantal jaar terug de Nobelprijs en mondiaal staat de Nederlandse wetenschap hoog aangeschreven. Om die Nederlandse wetenschap te vieren en om die toponderzoekers letterlijk en figuurlijk een podium te bieden, organiseren we jaarlijks het Gala van de Wetenschap.

In een afgeladen stadsschouwburg in Amsterdam komen topwetenschappers als Ionica Smeets, Rianne Letschert, Erik Scherder, Hans Clevers en Erik Verlinde bijeen en leggen zij de nieuwste ontwikkelingen in hun vakgebied bloot. Wilt u partner worden van het gala? Neem dan contact met ons op.

New Scientist Wetenschapstalent

Elk jaar gaan we op zoek naar het grootste wetenschappelijke talent van Nederland en België. De verkiezing wordt georganiseerd met als doel jonge wetenschappers de kans te bieden hun onderzoek onder de aandacht te brengen van een groot publiek. 

Alle universiteiten en een groot aantal kennisinstellingen uit Vlaanderen en Nederland dragen kandidaten voor. Middels een publieks- en jury-oordeel wordt de winnaar bekend gemaakt. Behalve een geldbedrag krijgt de winnaar ruimschoots de mogelijkheid om zijn of haar onderzoek in de media te delen.

Branded content

Een branded special is een ideale en zeer effectieve manier om de boodschap van uw instelling, instituut of universiteit op een aantrekkelijke wijze voor een groot publiek te presenteren. In samenspraak met u bepalen we de omvang, inhoud en vorm. Dat doen we volgens de maatstaven van New Scientist: de beste auteurs schrijven de stukken voorzien van prachtige foto’s en verrassende illustraties. Specials die we eerder maakten hebben niet voor niets het predicaat ‘bewaarnummer’ gekregen. 

Als we de inhoud met u bepaald hebben, kijken we voor elk stuk wat de beste journalistieke context is. Zo verdient de Nobelprijswaardige onderzoeker eerder het grote interview. Terwijl het voor de lezer aantrekkelijker is om van het hoofd van het instituut een column te lezen.

Reportages, beeldverhalen, infographics en analyses. In het nummer treft u een grote variatie aan journalistieke genres aan en door de afwisseling is het voor iedereen leuk om te lezen. Als extra service stellen we de content als geheel (een bladerbare PDF) en los beschikbaar; hierdoor kunt u stukken later gebruiken op uw website, socials en in de nieuwsbrief. Hieronder een aantal voorbeelden.

Features

Heeft uw organisatie een onderzoek, tentoonstelling of een andere belangrijke gebeurtenis dat een breder wetenschappelijk geïnteresseerd publiek verdient? Dan kunnen we hier volgens de journalistieke richtlijnen van New Scientist -en uiteraard in samenspraak met u- een mooie feature van maken.

Feature voor HZ University of Applied Sciences
Nemo advertorial
Feature voor Nemo Science Museum

Advertenties

U kunt op alle kanalen van New Scientist adverteren. In het maandelijkse magazine (10.000 abonnees), de nieuwsbrief (40.000 abonnees), newscientist.nl (400.000 bezoekers per maand) en op social media. Kijk hier voor meer informatie over advertentiemogelijkheden, tarieven en verschijningsdata.

Wat we nog meer doen

Donderdag 1 oktober 2020 werden de Heinekenprijzen uitgereikt: een tweejaarlijkse internationale prijs voor topwetenschappers. Naar aanleiding daarvan maakten wij deze ‘pubquiz voor thuis’. De quiz werd afgedrukt in het magazine, online gedeeld en kon op onze site ingevuld worden. Door de quiz genereerden we aandacht voor de Heinekenprijzen.

Onze partners

partners

Contact

Wilt u een event met ons organiseren welke u en uw gasten voor altijd bij blijft? Of bent u geïnteresseerd in een van de andere mogelijkheden die we bieden? Neem dan contact op met Alex Sieval of Jim Jansen.