Direct naar content
NIEUW

Wiskunde | Special New Scientist

Redactie New Scientist
 9,25

Hoe krijg je verschillende ambulances zo snel mogelijk op hun plek? Hoe plaats je acht dames op een schaakbord zonder dat twee van die dames elkaar aanvallen? Hoe verhouden verschillende

Buitenaards Leven | Special New Scientist

9,25

Zijn we alleen, of delen we het universum met spannende wezens op verre planeten? Die vraag is niet alleen een populair vertrekpunt voor sciencefictionfilms; ook veel wetenschappers wijden hun onderzoek

Het Brein | Special New Scientist

9,25

Het is misschien wel ons meest complexe orgaan: het brein. Hoe werkt ons geheugen precies? Wat gaat er fout bij hersenziektes? Kunnen we daar iets aan doen? Wat is bewustzijn,

Special: Knutselen met het allerkleinste

8,75

De ontwikkeling van Crispr-Cas leverde met recht een Nobelprijs op; de techniek biedt revolutionaire mogelijkheden om te sleutelen aan DNA. Ook in andere velden slaan wetenschappers op moleculaire schaal aan

Special: Quantum

8,75

Is de kat dood, levend, of allebei? Is het deeltje hier, daar, of op beide plekken? Van Schrödingers kat tot de cryptocalypse en van quantumthermodynamica tot de quantumcomputer; de wereld

Special: Deeltjes

8,75

De kleinste bouwstenen van het heelal blijven fascineren. Met steeds grotere deeltjesversnellers proberen wetenschappers allerlei spookdeeltjes op te sporen – terwijl anderen juist kleine versnellers bouwen. Door het allerkleinste te

Bestseller

Special: Wonderlijke Wiskunde

8,75

Wiskunde speelt een grotere rol in ons leven dan veel mensen wellicht denken. Van parkeerproblemen tot machtige algoritmes en wiskundige manieren om spelletjes te winnen: u vindt er alles over

Toegevoegd!