Voor de vierde keer opent Lowlands haar deuren voor wetenschappelijk onderzoek.

Lowlands is een tijdelijke stad met 60.000 inwoners waar muziek, theater, comedy en cultuur de hoofdrol spelen. Sinds drie jaar vormt Lowlands Science een prominent programmaonderdeel waarvoor Lowlands-bezoekers dagelijks in de rij staan om mee te doen aan uiteenlopende onderzoeken. Lowlands, BKB | Het Campagnebureau en New Scientist nodigen wetenschappers, universiteiten, hogescholen en vakgroepen weer uit een onderzoeksvoorstel in te sturen voor Lowlands Science 2018.

Lowlands Science

Op het festivalterrein staat een lab waarin bezoekers omwille van de wetenschap onderdeel worden van spannende experimenten. Vorig jaar onderzochten onderzoekers van het LUMC op basis van DNA-tests of festivalgangers een liefdesmatch zijn. De Radboud Universiteit liet festivalgangers een verhaal typen met hun brein om ALS-patiënten in de toekomst een mogelijkheid te geven te communiceren. En onderzoekers van de VU en de GGD lieten een digitaal zombie-virus los op bezoekers om te onderzoeken hoe snel infecties zich verspreiden. Dit is een kleine greep uit de onderzoeken die vorig jaar plaatsvonden. Klik hier voor de volledige verslaglegging van Lowlands Science 2017.

Hoe slecht is vapen voor je gezondheid?