Zoekprogramma’s zoals Altavista, Yahoo en Lycos doen hun best om informatie op internet toegankelijk te maken. Een aantal bezienswaardige sites is door hen ondergebracht in een handig overzicht. Sommige hyperlinks zijn achterhaald, wat de nodige irritatie oplevert. Toch zijn er de nodige juweeltjes te vinden. Bij Altavista bereik je via Education and Refence, Science & Nature, Biosciences en Microbiology bijvoorbeeld de site van Cells Alive.

James Sullivan heeft er tal van microscopische opnamen op geplaatst. Sommige onderdelen van de site, die zijn gesponsord door fabrikanten van optische apparatuur, bevatten een helder overzicht van microscopische technieken. De illustraties zijn niet beperkt tot cellen – de site toont ook kristallen van bijvoorbeeld ureum en de kleurstof methyleenblauw.

Elders op internet is het digitale onderwijscentrum voor microbiële ecologie. Tal van wetenswaardigheden zijn verzameld, sommige uit toonaangevende tijdschriften. De overgenomen artikelen blijken helaas minstens drie jaar oud te zijn.