Over de onverwachte plekken waar buitenaards leven zich kan ophouden, lees je in het decembernummer van New Scientist (hier te bestellen). Meer weten? De redactie raadt deze drie boeken aan.

Planetenjagers

Over het debuut van de Nederlandse sterrenkundige Lucas Ellerbroek schreven we: ‘Sowieso leest het boek als een trein. Maar wat het extra waardevol maakt, is dat Ellerbroek ervoor sprak met een hele rits aan grote namen uit de hedendaagse sterrenkunde, zoals exoplanetenpioniers (en inmiddels Nobelprijswinnaars) Michel Mayor en Didier Queloz, en SETI-kopstuk Jill Tarter. Daardoor is Planetenjagers niet zomaar een ‘uitlegboek’; het laat je echt kennismaken met de mensen achter de beschreven speurtocht naar verre werelden en hun eventuele bewoners.’

planetenjagers
Planetenjagers is te bestellen in onze webshop.

Verstoppertje spelen met aliens

De zoektocht naar buitenaardse beschavingen staat centraal in dit boek van wetenschapsjournalist Jean-Paul Keulen (inmiddels eindredacteur van New Scientist). En dan gaat het een keer niet over het afspeuren van de hemel naar boodschappen, maar alle ándere manieren waarop een samenleving van aliens haar bestaan zou kunnen verraden. Denk aan Dyson Spheres, mijnbouw op planetoïden, of de tekenen van een verwoestende kernoorlog.

Verstoppertje spelen met aliens
Verstoppertje spelen met aliens is in onze webshop te bestellen als paperback en als ebook.

Hallo daar!

Wie een vlot geschreven overzicht van buitenaards leven wil, geserveerd in hapklare brokken, kan terecht bij Hallo daar! van Ben Moore. ‘Het boek leest als een speer’, schreven we erover. ‘Zodra je het uit hebt, ben je in één klap op de hoogte van alle alieninformatie die ertoe doet.’ Daarbij komt niet alleen wetenschap aan bod, maar ook wat sciencefiction. Wie echter al enigszins in het onderwerp is ingelezen, kan zich beter wenden tot de twee titels hierboven.

Hallo daar! is in onze webshop te bestellen als paperback of ebook.