Bekijk met Govert Schilling en Huub Eggen het universum in dit fotoboek, met bijdrages van de James Webbruimtetelescoop.

Na twee boeken samen met weervrouw Helga van Leur komt sterrenschrijver Govert Schilling opnieuw met een duo-fotoboek. Ditmaal is de titel Hemel & aarde, en is zijn medeauteur wetenschapscommunicator Huub Eggen.

Het boek bevat ruim tachtig foto’s, die vergezeld gaan van een pagina met uitleg. De beelden tonen allerlei hemellichamen: sterren, planeten, manen en natuurlijk het fotogenieke zwarte gat M87*. Daarnaast zijn er foto’s van het immer veranderende aardoppervlak.

Het leuke is dat die beelden allemaal vanuit de ruimte zijn gemaakt. Je bekijkt de aarde dus van boven en de hemel van beneden; al zijn veel kosmische foto’s ook vanuit de ruimte gemaakt, waaronder enkele kersverse pareltjes van de James Webbruimtetelescoop.

Liefhebbers van het genre zullen veel beelden al eens hebben gezien, maar zo gebundeld zijn ze toch net wat indrukwekkender. Kortom: een mooie toevoeging aan de salontafelcollectie.