Govert Schilling en Helga van Leur bieden een verzameling van seizoensfeitjes, rijk geïllustreerd met foto’s van weer- en sterrenkundefotografen.

Sterrenkundejournalist Govert Schilling en meteoroloog Helga van Leur hebben hun krachten (opnieuw) gebundeld. In Van zomerdag tot winternacht beschrijven ze allerlei astronomische, meteorologische en biologische aspecten van de seizoenen. Het boek biedt, naast een Schillingse blik op de sterrenhemel, een overzicht van allerlei weerfenomenen, van wolk tot regenboog.

Van zomerdag tot winternacht is de opvolger van het eerder verschenen boek Dag & nacht van het duo, dat zich puur op de hemelfenomenen binnen een etmaal richtte. Het is een verzameling van allerlei seizoensfeitjes, rijk geïllustreerd met foto’s van weer- en sterrenkundefotografen. Het boek is niet gericht op lezers die diepgang zoeken: elk onderwerp komt slechts kort aan bod. Maar voor wie net een tikje meer over de seizoenen te weten wil komen en gevoelig is voor mooie plaatjes, is het een geschikte aanvulling voor de boekenkast.