Direct naar content

New Scientist – 106

9,25

De feestdagen komen er weer aan, waarin we vaak wat meer eten en drinken dan nodig of verstandig is. Direct daarna volgt dan de periode waarin we onze goede voornemens

Buitenaards Leven | Special New Scientist

9,25

Zijn we alleen, of delen we het universum met spannende wezens op verre planeten? Die vraag is niet alleen een populair vertrekpunt voor sciencefictionfilms; ook veel wetenschappers wijden hun onderzoek

Het Brein | Special New Scientist

9,25

Het is misschien wel ons meest complexe orgaan: het brein. Hoe werkt ons geheugen precies? Wat gaat er fout bij hersenziektes? Kunnen we daar iets aan doen? Wat is bewustzijn,

New Scientist 100

New Scientist – 100

9,25

In dit honderdste nummer van New Scientist blikken we terug op honderd jaar wetenschap in Nederland en België. Daarnaast vroegen we acht topwetenschappers die we in deze nummers interviewden welke

New Scientist – 101

9,25

De oceanen hebben het zwaar te verduren. Door klimaatverandering en menselijke bemoeienis staan ecosystemen onder het wateroppervlak steeds meer onder druk. Marien geoloog Furu Mienis onderzoekt deze ecosystemen en pleit

New Scientist – 102

9,25

Kneiterharde herriemuziek. Tabascosaus. Belgisch bier. En diagrammatisch quantumformalisme. Het zijn de brandstoffen die de ziel van Bob Coecke verwarmen terwijl hij de basis legt voor een revolutie op het gebied

New Scientist – 103

9,25

Niet in slaap komen, telkens wakker worden of gebroken opstaan ondanks uren in bed. Ongeveer 10 procent van de westerse samenleving lijdt aan slapeloosheid. Slaapprofessor Eus van Someren pleit in

New Scientist – 104

Redactie New Scientist
 9,25

Zelf experimenten helpen ontwerpen of bouwen, of data uitkammen op zoek naar ontdekkingen: dat zit er voor natuurkundige Frank Linde al een tijdje niet meer in. In plaats daarvan zet

New Scientist – 105

9,25

Een nieuwe telescoop staat op het punt het grootste onderzoek ooit te starten naar wat zich allemaal afspeelt aan de nachtelijke hemel. Vanaf 2023 gaat het Vera C. Rubin-observatorium elke

New Scientist – 99

9,25

Kunstmatige intelligentie en andere informatietechnologieën dringen onze samenleving binnen en beïnvloeden de politiek, de media en onze democratie. Hoe houden we als maatschappij de controle? In dit nummer vertelt universiteitshoogleraar

Special: Deeltjes

8,75

De kleinste bouwstenen van het heelal blijven fascineren. Met steeds grotere deeltjesversnellers proberen wetenschappers allerlei spookdeeltjes op te sporen – terwijl anderen juist kleine versnellers bouwen. Door het allerkleinste te

Special: Knutselen met het allerkleinste

8,75

De ontwikkeling van Crispr-Cas leverde met recht een Nobelprijs op; de techniek biedt revolutionaire mogelijkheden om te sleutelen aan DNA. Ook in andere velden slaan wetenschappers op moleculaire schaal aan

Special: Quantum

8,75

Is de kat dood, levend, of allebei? Is het deeltje hier, daar, of op beide plekken? Van Schrödingers kat tot de cryptocalypse en van quantumthermodynamica tot de quantumcomputer; de wereld

Bestseller

Special: Wonderlijke Wiskunde

8,75

Wiskunde speelt een grotere rol in ons leven dan veel mensen wellicht denken. Van parkeerproblemen tot machtige algoritmes en wiskundige manieren om spelletjes te winnen: u vindt er alles over

NIEUW

Wiskunde | Special New Scientist

Redactie New Scientist
 9,25

Hoe krijg je verschillende ambulances zo snel mogelijk op hun plek? Hoe plaats je acht dames op een schaakbord zonder dat twee van die dames elkaar aanvallen? Hoe verhouden verschillende

Toegevoegd!