Direct naar content

New Scientist editie 120

10,95

In IJsland staan wetenschappers op het punt om twee boorgaten naar een magmakamer te boren. Lukt ze dit, dan zou dat een historische prestatie zijn. In dit nummer leest u

Vrouwen aan de wetenschappelijke top | Special New Scientist

9,95

‘Waarom zijn er zo weinig vrouwen op de bètafaculteit?’ luidt de vraag die in een van de eerste artikelen in de special Vrouwen aan de wetenschappelijke top wordt gesteld? Het antwoord

New Scientist – 119

10,95

Door de snelle ontwikkeling van kunstmatige intelligentie kunnen overledenen langer onder de levenden blijven – althans, virtueel. In dit nummer leest u of deze ‘rouwtechnologie’ een zegen is voor de

New Scientist – 118

10,95

De sleutel tot het oplossen van allerhande cold cases ligt mogelijk besloten in het Y-chromosoom. In dit nummer legt genetica-onderzoeker Sofie Claerhout uit hoe je dit unieke stukje DNA, dat

New Scientist – 117

10,95

Een groep astronomen denkt bewijs te hebben voor het bestaan van bizarre sterren die hun energie halen uit de vernietiging van donkere materie. In dit nummer leest u over de

New Scientist – 116

9,95

Rust en ontspanning zijn belangrijk – dat weet iedereen intuïtief wel. Maar wat doet relaxen precies met lichaam en geest? Daar beginnen onderzoekers steeds meer inzicht in te krijgen. In

New Scientist – 115

9,95

Sommige kenners waarschuwen dat kunstmatige intelligentie slimmer wordt dan de mens, terwijl andere erop wijzen dat hyperintelligente chatbots soms nog geen drie letters op alfabetische volgorde kunnen zetten. In dit

Oneindig heelal | Special New Scientist

9,25

Het universum is niet alleen eindeloos in omvang, maar ook eindeloos boeiend. Wat is de snelheid waarmee het universum uitdijt? Bestaat er echt een negende planeet? Hoeveel universa zijn er

New Scientist – 114

9,95

De Amerikaans-Nederlandse astrofysicus Sera Markoff werkte mee aan de iconische eerste foto van een zwart gat. In deze editie van New Scientist vertelt zij hoe ze van deze duistere objecten

New Scientist – 112

9,95

Hoe achtervolg je een groep apen in de dichtbegroeide jungle van Ivoorkust? En waarom zou je dat eigenlijk doen? In deze editie van New Scientist vertelt cognitief gedragsecoloog Karline Janmaat

Raadsels in de natuurkunde | Special New Scientist

9,25

Waar is de antimaterie gebleven? Waarom blijft de tijd altijd voorwaarts tikken? Kunnen we supergeleiding bereiken bij kamertemperatuur? En hoe kunnen we grip krijgen op tijd en zwaartekracht op het

New Scientist – 111

9,95

Het eindeloze, duistere ‘niets’ tussen de sterren lijkt op het eerste gezicht nogal leeg en saai. Maar dat is een misvatting. In dit nummer leest u dat de interstellaire ruimte

New Scientist – 110

9,95

Binnenkort zet de mens weer stappen op de maan. Dit keer niet voor een flitsbezoek, maar om er langere tijd te blijven. In dit nummer leest u waarom we zo

NIEUW

Toekomst van de aarde | Special New Scientist

9,25

De zeespiegel stijgt, de permafrost smelt, dieren raken in de war door het veranderende klimaat en de biodiversiteit neemt af. Het vooruitzicht van onze planeet is niet al te rooskleurig,

Special: Deeltjes

New Scientist
 8,75

De kleinste bouwstenen van het heelal blijven fascineren. Met steeds grotere deeltjesversnellers proberen wetenschappers allerlei spookdeeltjes op te sporen – terwijl anderen juist kleine versnellers bouwen. Door het allerkleinste te

Bestseller

Special: Wonderlijke Wiskunde

New Scientist
 8,75

Wiskunde speelt een grotere rol in ons leven dan veel mensen wellicht denken. Van parkeerproblemen tot machtige algoritmes en wiskundige manieren om spelletjes te winnen: u vindt er alles over

Toegevoegd!