Direct naar content

OPRUIMING WB 134 De samenleving van genen

15,00

Laatste exemplaar van deel 134 van de Wetenschappelijke Bibliotheek serie met als titel De samenleving van genen

OPRUIMING WB 140 Alzheimer ontrafeld

15,00

Laatste exemplaren van deel 140 van de Wetenschappelijke Bibliotheek met als titel Alzheimer ontrafeld Hoewel de ziekte van Alzheimer al jarenlang het onderwerp is van wetenschappelijk onderzoek, bestaat er op

OPRUIMING WB119 Van protocel tot spons

12,50

Laatste exemplaren van deel 119 van de Wetenschappelijke Bibliotheek met als titel Van protocel tot spons

OPRUIMING WB 139 Speurtocht naar buitenaards leven

12,50

Laatste exemplaren van deel 139 van de Wetenschappelijke Bibliotheek met de titel Speurtocht naar buitenaards leven

Aardobservatie

Detlef Angermann
 47,50

Geodynamica en klimaatverandering bezien vanuit de ruimte

Boodschappers in het brein

Ginny Smith
 47,50

Van adrenaline tot dopamine: neurotransmitters beïnvloeden elk aspect van ons leven. Ze bepalen wat we ons herinneren en hoe we beslissingen nemen. Ze beïnvloeden van wie we houden en sturen

Water

Jack Challoner
 47,50

Vrijwel niets is zo alomtegenwoordig in ons leven als water. Bijna elke vloeistof die we tegenkomen bestaat er voor het grootste deel uit. Wolken en ijs – water in andere

Algoritmen

Chris Bleakley
 47,50

Algoritmen regeren steeds meer ons leven. Ze bepalen online welk nieuws we zien en beïnvloeden welke producten we kopen. Ze doen suggesties voor potentiële datingpartners. Ze creëren en vernietigen hele

Ontdekking van de elementen

Philip Ball
 47,50

Van zuurstof en waterstof tot tennessine en oganesson: achter de ontdekkingen van de elementen in het periodiek systeem gaan bijzondere verhalen schuil. Dit boek beschrijft de meeslepende zoektocht naar datgene

Vogeltaal

NIET LEVERBAAR, PAPERBACK BESCHIKBAAR VANAF 31 MEI 2022

Hoe vogels met elkaar communiceren

Ruiken

Andreas Keller
 47,50

Mensen hebben een goede neus, maar in de loop van de evolutie zijn we steeds meer vergeten hoe we die moeten gebruiken. Toch speelt ruiken een grote rol in het

De Zon

Colin Stuart
 47,50

De zon is niet alleen het centrum, maar ook een van de grootste mysteries van ons zonnestelsel. Dit boek vol prachtige foto’s neemt je mee langs raadselachtige zonnevlekken en de

Symbolen

Stephen Webb
 47,50

Van de ampersand & het hekje tot smileys en de puntkomma; we gebruiken dagelijks talloze symbolen. Sommige symbolen zijn vooral praktisch, andere tekens hebben een culturele lading of roepen zelfs

Kernfusie

Alain Bécoulet
 47,50

In Frankrijk zijn onderzoekers bezig met een futuristisch wetenschappelijk project. Ze proberen de zon na te bouwen op aarde. In de zon botsen atomen op elkaar, die daarbij samensmelten. Hierbij

Het weer

Andrew Revkin en Lisa Mechaley
 47,50

Slecht weer is geen straf van de goden, weten we dankzij de wetenschap. Maar hoe hebben we alle kennis over het weer verzameld? Dit boek neemt ons mee op een

Evolutie van de mens

Dierk Suhr
 47,50

Hoe is uit de allereerste levende cel die miljarden jaren geleden ontstond uiteindelijk de mens ontstaan? Dit boek vertelt het hele verhaal van onze evolutie – van eencellige tot mens.

Toegevoegd!