Wetenschappers hebben een nieuwe kikkersoort gevonden in Costa Rica. Het diertje lijkt veel op Kermit de Kikker, wat ervoor zorgt dat zijn foto’s momenteel viral gaan op het internet.

Het gaat om een soort glaskikker. Glaskikkers vormen een relatief kleine familie die bestaat uit zo’n 140 soorten. Deze kikker, die is gevonden door Brian Kubicki van het Costa Rican Amphibian Research Center, kreeg de naam Hyalinobatrachium dianae. De onderzoekers vonden in totaal zes exemplaren van de nieuwe soort in het gebergte Cordillera de Talamanca.

Kermit

De gifgroene huid van de kikker en zijn grote witte ogen met zwarte pupillen geven hem een Muppet-achtig uiterlijk, zo meenden de onderzoekers. Mensen op sociale media lijken het daar helemaal mee eens te zijn: de ‘Kermit-kikker’ is momenteel razend populair op Facebook en Twitter.