SETI@home, het screensaver-programma dat individuele computers gebruikt voor de verwerking van meetgegevens uit de ruimte, overschrijdt de magische grens van 1.000.000 jaar rekentijd.

Op zoek naar een teken van buitenaards leven heeft het succesvolle computerprogramma SETI@home van het SETI Instituut (Search for Extraterrestrial Intelligence) het recordaantal van een miljoen jaren computertijd verzamelt.

SETI zoekt dagelijks via telescopen en schotels van NASA de hemel af naar onbekende signalen uit het heelal. Omdat het instituut als non-profitorganisatie onmogelijk de supercomputer kan aanschaffen die voor de verwerking van de enorme bulk aan meetgegevens noodzakelijk is, ontstond begin jaren negentig het idee voor SETI@home.